بررسی فنی خودروهامقاله ها

کاهش مصرف سوخت؟

کامیون بیست
بازدیدها

چه تجهیزاتی در کاهش مصرف سوخت موثرتر است؟

به نظر شما چه تجهیزاتی به بهترین وجه به بهبود مصرف سوخت کمک می کند؟ ما می خواهیم از تو بشنویم.

CCJ یک میکروسایت تعاملی ایجاد کرده است که به شما امکان می‌دهد تجهیزات صرفه‌جویی در مصرف سوخت را که در کامیون‌های جاده‌ای با ارزش‌تر می‌دانید، انتخاب کنید. وقتی روی آن گزینه کلیک می شود، سایت هر گزینه تجهیزات را در نمودار کامیون برجسته می کند. برای دیدن و انتخاب تجهیزاتی که فکر می کنید بیشترین کمک را به افزایش مصرف سوخت می کند، اینجا را کلیک کنید.

اصول خودرو، مصرف سوخت و انتشار گازهای گلخانه ای

آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی. 1389. فناوری ها و رویکردهای کاهش مصرف سوخت خودروهای متوسط و سنگین. واشنگتن، دی سی: انتشارات آکادمی ملی.

این فصل به ساختار صنعت حمل و نقل و پیچیدگی بخش حمل و نقل می پردازد. همچنین در مورد معیارهای مصرف سوخت و مصرف سوخت خودرو و اندازه گیری آنها و همچنین اهمیت و تنوع چرخه کار خودرو برای کاربردهای مختلف خودرو بحث می کند.

کامیون‌ها و اتوبوس‌ها بر اساس وزن طبقه‌بندی می‌شوند، بر اساس رتبه‌بندی وزن ناخالص وسیله نقلیه (معمولاً به اختصار GVW، اما گاهی اوقات GVWR)، که حداکثر وزن در حین کار تعیین‌شده توسط سازنده است. GVW شامل وزن خالی وسیله نقلیه به اضافه حداکثر بار مجاز است. برای وسایل نقلیه ای که تریلر می کشند، حداکثر امتیاز وزن، وزن ترکیبی ناخالص (GCW) است. توجه داشته باشید که ساختار خودرو و به ویژه اجزای محور و سیستم تعلیق به طور خاص مطابق با هدف GVW یا GCW طراحی و ساخته شده اند. دسته بندی استفاده از وسایل نقلیه به خوبی طبقات وزنی تعریف نشده است و به استفاده از صنعت بسیار متفاوت بستگی دارد. به عنوان مثال، ممکن است یک وسیله نقلیه یکسان توسط یک صنعت “سنگین” و توسط صنعت دیگر “متوسط ​​کار” نامیده شود.
آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی. 1389. فناوری ها و رویکردهای کاهش مصرف سوخت خودروهای متوسط ​​و سنگین. واشنگتن، دی سی: انتشارات آکادمی ملی.

انواع کامیون و اتوبوس و کاربردهای آنها

آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی. 1389. فناوری ها و رویکردهای کاهش مصرف سوخت خودروهای متوسط و سنگین. واشنگتن، دی سی: انتشارات آکادمی ملی.

این کمیته به دنبال به روز رسانی و خلاصه کردن اطلاعات کلیدی این خودروها بوده است. جدول 2-1، “مقایسه خودروهای سبک با وسایل نقلیه متوسط ​​و سنگین”، گردآوری داده های کمیته برای سال های 2006 و 2007 را ارائه می دهد. وزن، حجم فروش و ثبت نام، مصرف سوخت، مصرف سوخت، مسافت پیموده شده، و اطلاعات دیگر در کلاس های مختلف خودرو. حتی در یک کلاس، دامنه کاربردها نشان دهنده کاربردهای مختلف یا چرخه های کاری است که توسط وسایل نقلیه متوسط ​​و سنگین در سراسر بخش حمل و نقل تجربه می شود. این پیچیدگی ها در صنعت نشان دهنده مشکلات ایجاد سیاست های موثر برای کاهش مصرف سوخت است.

وسایل نقلیه متوسط ​​و سنگین، که به عنوان کلاس های 2b تا 8 تعریف می شوند، موتورهای کار صنعت هستند. آنها در هر بخش از جامعه و اقتصاد، از حمل مسافر گرفته تا جابجایی کالا، استفاده می شوند. این منجر به طیف وسیعی از چرخه‌های وظیفه می‌شود، از عملیات پرسرعت با توقف کم در بزرگراه‌ها تا عملیات شهری با سرعت پایین‌تر با ده‌ها توقف در هر مایل. کتاب اطلاعات انرژی حمل و نقل (دیویس و دیگل، 2007) گزارش می دهد (در جدول 5-7) که بیشترین استفاده از کامیون های سنگین برای جابجایی کالاها و مواد است، با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد از وسایل نقلیه کلاس 7 و 8 در حمل و نقل بار اجاره ای علاوه بر این، کامیون ها 66 درصد وزنی از کل کالاهای حمل شده را حمل می کنند (در جدول 5.4).

در ایالات متحده، برای سال 2007، بزرگترین ناوگان خودروهای سنگین متعلق به شرکت دارای بیش از 67000 وسیله نقلیه کلاس 8 (کامیون) بود، همانطور که در شکل 2-1 نشان داده شده است. برادلی و همکاران (2009) گزارش کردند که 200 ناوگان بزرگ حمل و نقل بار خصوصی و اجاره ای نزدیک به 1 میلیون وسیله نقلیه کلاس 4 تا 8 را کنترل می کردند که 11 درصد از وسایل نقلیه سنگین را تشکیل می دهد. همانطور که در شکل 2-1 نشان داده شده است، تراکتورهای کلاس 8 86 درصد متعلق به شرکت و 14 درصد کامیون های مالک-اپراتور هستند. این ناوگان بزرگتر بیش از 1.1 میلیون تریلر را نیز کنترل می کنند.

ناوگان های کوچک متعلق به خانواده نیز بخش مهمی از سیستم هستند. اگر 200 ناوگان بزرگ 11 درصد از ناوگان را کنترل کنند، و مالک-اپراتورها 14 درصد را کنترل کنند، ناوگان کوچک 75 درصد از کامیون های کلاس 4 تا 8 را تشکیل می دهند. علاوه بر این، ناوگان های کوچک ممکن است ناوگان هایی باشند که با بیشترین بار بالقوه انطباق در هر مقرراتی که اداره ملی ترافیک و ایمنی بزرگراه ها (NHTSA) اعلام می کند، مواجه هستند. جدول 2-3 10 ناوگان انتفاعی برتر وسایل نقلیه سنگین را نشان می دهد که توسط انجمن کامیون داران آمریکا مشخص شده است. جدول 2-4 10 شهر در آمریکای شمالی را با بزرگترین ناوگان اتوبوس های حمل و نقل مشخص می کند. جدول 2-5 اطلاعاتی را در مورد 10 اپراتور برتر اتوبوس موتوری ایالات متحده و کانادا در سال 2008 ارائه می دهد.
آکادمی های ملی علوم، مهندسی و پزشکی. 1389. فناوری ها و رویکردهای کاهش مصرف سوخت خودروهای متوسط ​​و سنگین.

دیدگاهتان را بنویسید

×