بررسی فنی خودروهامقاله هامقایسه ماشین آلات سنگین

ولوو رکورد تست سوخت

کاهش مصرف سوخت تریلی
بازدیدها

Volvo FH با I-Save رکورد تست سوخت موتور تجاری را شکست

در سال 2019، مجله کامیون بریتانیایی Commercial Motor، Volvo FH با I-Save را تحت آزمایش بدنام سوخت خود قرار داد تا ببیند آیا می تواند به صرفه جویی در سوخت وعده داده شده خود عمل کند یا خیر. نتیجه نهایی نه تنها از همه انتظارات فراتر رفت، بلکه رکورد قبلی آزمون را نیز شکست.

مارتین تاملینسون، رئیس بخش رسانه، نمایش کامیون و توسعه راننده در Volvo Trucks انگلستان و ایرلند، می‌گوید: «ما همیشه مطمئن بودیم که Volvo FH با I-Save عملکرد خوبی دارد، اما حتی ما از عملکرد خوب آن خوشحال بودیم.

برای چندین سال، Commercial Motor به دلیل تست‌های جاده‌ای شدید خود که در آن مدل‌های کامیون‌های مختلف به محدودیت‌های خود کشیده می‌شوند، از جمله تست سوخت مورد نیاز برای کامیون‌های 44 تنی، مشهور شده است. این مسیر که در طول زمان مطابق با فناوری جدید اصلاح شده است، به گونه‌ای طراحی شده است که شامل زمین‌های مختلف، انواع جاده‌ها و موقعیت‌های سخت باشد تا ببینیم چگونه بر عملکرد تأثیر می‌گذارند.

در نقاط کلیدی مسیر، زمان، مسافت و سطوح سوخت ثبت می شود تا بتوان میزان مصرف سوخت را برای موقعیت های مختلف محاسبه کرد. پس از عرضه ولوو FH با I-Save، با ادعای جسورانه‌اش مبنی بر کاهش هفت درصدی هزینه‌های سوخت در برنامه‌های طولانی مدت، Commercial Motor مشتاق بود ببیند که چگونه کار خواهد کرد.

FH ما نه تنها رکورد قبلی 8.65 مایل بر گالن (مایل در هر گالن) را پشت سر گذاشت، بلکه سد 9.0 مایل بر گالن را نیز شکست.

این آزمایش دو روزه از میدلندز انگلیسی آغاز شد و قبل از توقف شبانه در مرز اسکاتلند، از طریق پارک ملی ناحیه دریاچه به شمال سفر کرد. سپس از طریق تپه‌های بدنام Kiln Pit و Castleside به سمت جنوب بازگشت – سخت‌ترین بخش‌های آزمایش و جایی که Volvo FH با I-Save واقعاً خود را متمایز کرد.

ویل شیرز، سردبیر Commercial Motor می‌گوید: «Castleside واقعاً بی‌رحمانه است، بدترین بخش آزمایش، و ترکیب توربو بسیار مفید بود. هنگامی که آزمایش را با Volvo FH با I-Save انجام دادیم، به کامیون و فناوری آن اجازه دادیم کار خود را انجام دهند.

در حالی که Castleside جایی بود که تأثیر موتور ترکیبی توربو بیشتر مشهود بود، مارتین تاملینسون تأکید می‌کند که این کار به صرفه‌جویی در مصرف سوخت در طول آزمایش کمک می‌کرد. “ترکیب توربو 300 نیوتن متر گشتاور اضافی اضافه می کند، بنابراین صعود از تپه بسیار آسان تر است، اما همچنان در بزرگراه نیز کار می کند، برای همه آن صعودهای کوچکتر که گاهی اوقات حتی متوجه نمی شویم.”

سیستم کروز کنترل پیش بینی I-See، یکی دیگر از ویژگی های بسته I-Save نیز نقش مهمی ایفا کرد. مارتین تاملینسون می‌افزاید: «با خواندن مداوم مسیر پیش رو و استفاده از داده‌های نقشه، I-See می‌داند چه چیزی در راه است». سپس می تواند به کامیون بگوید که در چه دنده ای باید باشد و با چه سرعتی باید حرکت کند.

در مسیر بازگشت به خانه، کامیون های آزمایشی همیشه در بارنزدیل بار در بزرگراه A1 توقف سوخت دارند. در طول آخرین توقف سوخت بود که تیم آزمایش اولین نشانه خود را دریافت کرد که ولوو FH با I-Save به چیز خاصی دست یافته است. همانطور که Commercial Motor نوشت: “…ما همیشه 200 لیتر سوخت مصرف می کنیم… این بار به ما گفته شد که راننده دمو ولوو نمی تواند بیش از 190 لیتر بنزین داشته باشد – چیزی که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است.”

پس از تکمیل Volvo FH با I-Save نه تنها رکورد جدیدی را برای آزمایش به ثبت رساند، بلکه به سطحی از مصرف سوخت دست یافت که بی سابقه بود. همانطور که در مقاله نوشته شده است، “… در تکمیل نهایی در Warwickshire، محاسبات انجام شد. و سپس آنها چند بار دوباره انجام شدند، زیرا رک و پوست کنده، نتیجه در آستانه باور نکردنی بود… FH ما نه تنها رکورد قبلی 8.65 مایل در هر گالن را پشت سر گذاشت، بلکه سد 9.0 مایل بر کیلوگرم را نیز شکست. در واقع، رقم نهایی 9.49 مایل در هر 100 کیلومتر (29.8 لیتر در 100 کیلومتر) تنها با ادعاهای ولوو مطابقت نداشت، بلکه با اختلافی قابل قبول از آنها فراتر رفت.

تست سوخت موتور تجاری

کامیون ولوو سه بار رکورد تست سوخت موتور تجاری را شکسته است:

1978: Volvo F10 اولین کامیونی شد که در حالی که 32 تن وزن را حمل می کرد، به 8 مایل در گالن رسید.
1994: ولوو FH12 420 با 38 تن به سرعت 8.39 مایل در ساعت رسید.
2019: Volvo FH 460 I-Save with Turbo Compound به اولین کامیونی تبدیل شد که از 9 مایل بر کیلوگرم فراتر رفت و با 44 تن به سرعت 9.49 مایل در کیلوگرم رسید.

کامیون آزمایشی
یک Volvo FH 460 با I-Save 6×2، با کابین تخت خواب Globetrotter، متصل به یک تریلر کاملاً بار شده با وزن 44 تن GCW.

مسیر تست
760.5 کیلومتر شامل 494.3 کیلومتر بزرگراه، 121.1 کیلومتر شیب شدید و 145.1 کیلومتر راه روستایی.

اقتصاد سوخت
به طور کلی: 29.8 لیتر در هر 100 کیلومتر
بزرگراه: 28.5 لیتر
تپه های شیب دار: 41.7 لیتر
جاده های کشور: 26.8 لیتر

سرعت متوسط
سرعت کلی: 75.6 کیلومتر در ساعت
بزرگراه: 77.7 کیلومتر در ساعت
تپه های شیب دار: 70.5 کیلومتر در ساعت
جاده های کشور: 73.2 کیلومتر در ساعت

دیدگاهتان را بنویسید

×