بررسی فنی خودروهامقاله هامقایسه ماشین آلات سنگین

نود سال راه حل های نوآورانه حمل و نقل کامیون های DAF

بازدیدها

1928 – 2018
در اول آوریل 1928 ، مهندس هلندی هاب ون دورن یک کارگاه کوچک ساخت و ساز را در شهر آیندهوون هلند راه اندازی کرد. از این آغاز فروتنانه ، DAF به یک تولید کننده برجسته جهانی کامیون متمرکز بر نوآوری ، کیفیت و بهره وری حمل و نقل تبدیل شده است.

هاب ون دورن بسیار با استعداد کارگاه کوچک خود را در گوشه ای از آبجوسازی محلی کولن در آیندهوون افتتاح کرد. کارهای اولیه شامل جوشکاری و جعل برای شهر و شرکتهای محلی مانند تولید کننده لامپ و رادیو فیلیپس بود. رکود بزرگ ، هاب ون دورن را – به همراه برادرش ویم – برای گسترش خدمات الهام گرفت. این کارگاه در سال 1932 به یک تجارت تولید تریلر تبدیل شد و نام شرکت به Van Doorne’s Aanhangwagen Fabriek (کارخانه نیمه تریلر Van Doorne) تغییر یافت که مخفف آن DAF است. به لطف شاسی جوش خورده ، تریلرها و نیمه تریلرهایی که کارخانه کوچک را ترک کردند ، به دلیل بارهای بالای خود ، از رقابت جدا شدند. جوشکاری – ساخته شده برای ساخت این تریلرها در آن روزها یک نوآوری منحصر به فرد بود که به طور قابل توجهی باعث صرفه جویی در وزن شد. یکی دیگر از اختراعات منحصر به فرد تریلر کانتینر DAF بود که در سال 1936 آغاز به کار کرد و برای بارگیری و تخلیه سریع کانتینرها از کالسکه راه آهن طراحی شد. این نمونه اولیه حمل و نقل بین مدلی بود و DAF را به یکی از اولین تأمین کنندگان تریلر کانتینر در جهان تبدیل کرد.

تولد یک شرکت کامیون جدید
در سال 1949 ، اولین کامیون DAF وارد تولید شد و نام شرکت Van Doorne’s Automobiel Fabriek شد. یک سال بعد یک کارخانه اختصاصی کامیون ساخته شد و تولید آن با شاسی بلندهای سه ، پنج و شش تنی آغاز شد و شرکت کامیون سازی که امروز می دانیم در راه بود.

پیشرو در توسعه موتور
در روزهای اولیه ، DAF موتورهای بنزینی و دیزلی Hercules و Perkins را نصب کرد ، اما در سال 1957 شرکت آیندهوون اولین موتورهای مارک DAF را طراحی و آغاز کرد. دو سال بعد ، DAF موتور دیزلی DD575 را با افزودن یک شارژر توربو بهبود بخشید که یکی دیگر از موفقیت های اساسی بود. DAF در سال 1973 اولین موتور خنک کننده توربو را به عنوان اولین صنعت معرفی کرد. این فناوری ابتدا برای پاسخگویی به تقاضای بیشتر برای موتورهای خروجی و مصرف سوخت کمتر تولید شد ، اما همچنین در تحقق انتشار آلاینده های تمیزتر ضروری است. در دهه 1980 DAF ATi ، Advanced Turbo Intercooling را راه اندازی کرد که از طریق تصفیه بیشتر فن آوری تزریق و شکل بهینه شده محفظه احتراق ، قدرت و کارایی بیشتری کسب می کند.

در سال 2005 ، DAF از موتور PACCAR MX رونمایی کرد که اکنون در همه کامیون های سنگین DAF و بیش از 40٪ کامیون های ساخته شده Kenworth و Peterbilt نصب شده است. موتورهای جدیدترین نسل MX-13 و MX-11 دارای موتورهای بسیار کم سرعت ، خطوط محرک هوشمند و محورهای عقب کارآمد هستند که منجر به گشتاور بالا در دور موتور بسیار کم برای بهره وری بی نظیر سوخت و بالاترین راحتی راننده می شود. این نوآوری های DAF همراه با الگوریتم های پیشرفته نرم افزار خودرو ، آیرودینامیک عالی و یک سیستم جمع و جور پس از درمان جدید ، منجر به افزایش 7 درصدی بهره وری سوخت ، بزرگترین بهره وری سوخت در تاریخ شرکت می شود.

کابین استانداردهای جدیدی را تعیین می کند
اولین کامیون های DAF از اواخر دهه 40 ، اوایل دهه 50 کارخانه را فقط به عنوان یک شاسی ترک کردند و در جلوی موتور جلو پنجره مشبک مشخص با هفت میله کروم و یک صندلی موقت از چوب ساخته شد. شاسی DAF برای نصب یک کابین سفارشی و محلی به بدنسازان رانده شد. در سال 1951 ، DAF کابین مخصوص خود را با گوشه های گرد و کوره جلو مورب برای آیرودینامیک بهتر معرفی کرد. با معرفی یک صندلی معلق راحتی راننده افزایش یافت.

در دهه 1960 ، DAF با اولین کابین طراحی شده برای حمل و نقل بین المللی ، راحتی راننده را بیشتر کرد. DAF 2600 دو احساس تخت و پنجره در اطراف برای داشتن یک احساس جادار و دید بهینه از جاده ارائه می دهد. ترمزهای برقی و فرمان پذیری کار سخت گیرانه راننده را کاهش می دهد. اکنون 2600 اولین کامیون حمل و نقل بین المللی محسوب می شود. در سال 1969 ، DAF یکی از اولین تولیدکنندگانی بود که مکانیزم شیب گذاری را برای مدل موتور تاکسی ارائه داد که دسترسی تعمیر و نگهداری را بسیار بهبود بخشید.

با معرفی کانسپت Space Cab در سال 1988 ، DAF با تمرکز کامل بر هزینه های عملیاتی و راننده ، جایگاه رهبری خود را به عنوان یک تولید کننده کامیون ارتقا داد. با مفهوم قابل توجه کابین فضایی ، DAF دوباره استانداردهای جدیدی را در اندازه و راحتی کابین برای حمل و نقل بین المللی تعیین کرد. همراه با Super SpaceCab حتی بزرگتر که در سال 1994 کابین های DAF معرفی شد همچنان در مورد راحتی و جادار بودن راننده معیار هستند.

DAF ، یک شرکت PACCAR
در سال 1996 ، DAF به یک شرکت PACCAR تبدیل شد. از آن زمان ، DAF به عنوان رهبر فناوری جهانی با پیشرفت های عمده در کامیون ها ، موتورها و تجهیزات پیشرفته ، به موقعیت رهبری خود ادامه داده است.

کامیون های عالی در بازار
DAF سری های جدید LF ، CF و XF را در سال 2001 و 2002 ، مدل برنده جایزه XF105 را در سال 2005 و برنامه یورو 4 و 5 را در سال 2006 راه اندازی کرد. طیف کاملی از مدل های جدید و فوق العاده تمیز یورو 6 در سال 2013 وارد تولید شدند و در سال 2017 ، New CF و New XF به دلیل کارآیی در کلاس حمل و نقل و افزایش چشمگیر بهره وری سوخت ، “کامیون بین المللی سال 2018” لقب گرفتند. همچنین در سال 2017 ، در انگلستان ، به LF جدید “کامیون ناوگان تجاری سال” اعطا شد.

تعهد DAF به کیفیت باعث شده است که این شرکت پنج جایزه بین المللی کامیون سال را کسب کند ، بالاترین افتخار صنعت:

1988 – DAF 95

1998 – DAF 95XF

2002 – DAF LF

2007 – XF105

2018 – CF و XF

جهت درج رایگان آگهی خرید یا فروش هر نوع ماشین سنگین در سایت کارکلیک بر روی لینک زیر کلیک نمایید.

2 دیدگاه

  • دوستان و همراهان عزیز کارکلیک، اگه تمایل به دانستن و اطلاعات بیشتر در خصوص مقاله های تخصصی و خاص تر می باشید لطفا تیم فنی کارکلیک را از طریق تماس با شماره 09121713313 و یا ارسال اس ام اس و یا واتس اپ وب سایت ما را با خبر سازید تا در اسرع وقت مقاله مورد نظر را برای شما دوبله و یا ترجمه به زبان فارسی سازیم.
    مرجع تخصصی خرید و فروش ماشین سنگین

دیدگاهتان را بنویسید

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟